مشخصات اثر

  • نام اثر
    Sword Art Online هنر شمشیرزنی آنلاین
  • ژانر
    علمی‌تخیلی ماجراجویی
  • سال ساخت
    2009-2020
  • نوع اثر
    چند جلدی 25 جلد
  • وضعیت
    در حال انتشار
  • کشور سازنده
    ژاپن
  • نام نویسنده
    رکی کاواهارا Reki Kawahara جوسی مینامی Jūsei Minami هازوکی تسوباسا Hazuki Tsubasa
  • نام طراح
    رکی کاواهارا Reki Kawahara جوسی مینامی Jūsei Minami هازوکی تسوباسا Hazuki Tsubasa
  • منتشرکننده
    ASCII Media Works
  • رده‌بندی سنی
    +13
  • ارتباطات
    هنر شمشیرزنی آنلاین در ابتدا به صورت لایت نوول (رمان سبک) توسط رکی کاواهارا در سال 2002 خلق شد. سری لایت نوول این اثر تا سال 2008 توسط خالق آن انتشار می‌یافت. پس از آن توسط کمپانی ASCII Media Works به صورت رسمی در سال 2009 روانه بازار شد. از این اثر انیمه‌ای سریالی ساخته شده که تا کنون چهار فصل آن به نمایش درآمده است. از هنر شمشیرزنی آنلاین، انیمه‌ای سینمایی در سال 2013 تولید شده و همچنین فیلم سینمایی (لایو اکشن) آن در سال 2016 به روی پرده رفته است. بیش از ده بازی ویدیویی بر اساس این مجموعه تدوین شده است که هر کدام با قسمتی از داستان هنر شمشیرزنی آنلاین تناسب دارند. مجموعه مانگاهای هنر شمشیرزنی آنلاین از معدود آثاری است که توسط هنرمندان مختلفی مورد اقتباس قرار گرفته و با داستان‌ها و تصویرگری‌های متفاوتی عرضه شده است.
  • جوایز
    سال 2012، درحالی که مانگای هنرشمشیرزنی آنلاین روانه بازار می‌شد، لایت نوول‌های آن در صدر جدول فروش قرار گرفتند. این آثار تا سال 2016 فروش خوبی را در اریکون به ثبت رسانده و جوایز بسیاری را از آن خود کردند.
  • بازخورد و میزان استقبال
    مجموعه هنر شمشیرزنی آنلاین تا کنون مجموعاً بیش از 20000000 کپی در سراسر جهان فروخته و با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.
نوشته شده در: توسط: فاطمه شهاب‌الدین در: کمیک و مانگا

شمشیرت را در دست بگیر. این بار نوبت توست که برای زندگی، مرگ را پشت سر بگذاری! خطر تو را در آغوش گرفته اما برای رهایی از آن موهبت جنگ به تو عطا شده است. پس تا پایان، مبارزه کن… ( مانگا Sword Art Online )

گیمر

بلعیده شدن واقعیت توسط فضای مجازی

زندگی امروز انسان‌ها در مانگا Sword Art Online با دنیایی مجازی گره خورده است. به نحوی که شاید کم‌تر کسی بتواند خود را از این دنیا جدا ببیند. اما باور عده زیادی از ما این است که دنیای مجازی و واقعی تأثیرات متفاوتی بر انسان‌ها می‌گذارند. این باور چنان در برخی از افراد ریشه دوانده که در دنیای مجازی، شخصیتی کاملاً متفاوت از واقعیت دارند.

آن‌ها تصور می‌کنند، رفتارها، سخنان و شخصیت‌شان در دنیای مجازی تأثیر منفی بر دیگران ندارد و می‌توانند شخص دیگری، جز واقعیت‌شان را به نمایش بگذارند. درحالی که دنیای مجازی نیز بخشی از واقعیت است و می‌تواند مانند آن، بر زندگی و شخصیت اشخاص اثر گذار باشد.

مانگا هنر شمشیرزنی آنلاین، نخستین داستانی است که این مطلب را به انسان یادآوری می‌کند. نویسنده با هنرمندی در داستان پردازی و وضع قانون “مرگ در بازی مساوی مرگ در حقیقت”، به این نکته پرداخته است. او غیرمستقیم اشاره می‌کند، رفتار شما در فضای مجازی، تأثیرات حقیقی بر زندگی افراد جامعه دارد، پس انسانیت را در هیچ صورتی قربانی نکنید.”من نمی‌خواهم در برابر این بازی… این دنیا، شکست بخورم، حتی اگر توسط یکی از هیولاهای بازی کشته شوم.”

انسان‌های امروز در دنیای حقیقی شاید به راحتی شکست را بپذیرند اما در دنیای مجازی انتقام خود را خواهند گرفت! این مطلب در روزهای ما به شدت نمایان است. جامعه از اشخاصی تشکیل شده که هرچند در مبارزات روزمره خود چندان توفیقی ندارند، اما برای پیروزی در بازی‌ها و بحث‌های مجازی تمام تلاش خود را می‌کنند! حتی گاهی واقعیت خود را نیز فدای آن می‌نمایند.

نکته دیگر این سخن آن است که مرگ، یک شکست محسوب نمی‌شود. آن‌چه پیش از مرگ ثبت شده است از ما یک انسان پیروز یا درمانده می‌سازد. اگر روزهای ما با تلاش قابل تحسینی سپری شود، حتی با چاشنی مرگ نیز، نامی قهرمانانه به جا می‌ماند که دیگران را به پیروزی می‌رساند. اگر چنین تفکری در زندگی روزمره انسان جاری گردد، دیگر با اشخاصی شکست خورده یا بی‌هدف مواجه نخواهیم شد.

گیمر

فداکاری برای خانواده

“پدربزرگم آدم سخت‌گیری بود. وقتی هشت ساله بودم، او، من و خواهر کوچکم را مجبور کرد تا به باشگاه کِندو محلی برویم. بعد از دو سال من دیگر به آن‌جا نرفتم. به همین خاطر پدربزرگم مرا کتک زد. خواهرم به او گفت که دست از کتک زدن من بردارد چون او به اندازه هر دو ما در کندو تلاش می‌کند. بعد از آن اتفاق، خواهرم بسیار تلاش کرد و حتی توانست به مسابقات ملی هم راه پیدا کند. ولی من همیشه احساس کردم که از او کمتر هستم. شاید او دلش می‌خواست که به جای کندو، کار دیگری انجام دهد و به همین خاطر از من متنفر باشد.”

گاهی آن‌چه بزرگ‌ترها به کودکان و نوجوانان تحمیل می‌کنند، روابط و احساسات بسیاری را تحت تأثیر قرار می‌دهد. فداکاری برای خانواده لازم است و تقریباً بیشتر افراد روزی این ویژگی را برای نزدیکان خود به جان خریده‌اند.

اما ایثاری که اهداف و راه زندگی کسی را تحت تأثیر قرار داده و او را به راهی خلاف رویاهایش راهنمایی کند، سرانجام تلخی خواهد داشت. این مسئله حتی می‌تواند منجر به کم‌رنگ شدن احساس فرد نسبت به کسی که برایش فداکاری کرده است، بشود.

بزرگ‌ترهای یک خانواده برای راهنمایی عزیزان خود بهتر است وقت بیشتری را با آن‌ها بگذرانند و یادشان باشد که فرزندان آن‌ها وسیله‌ای برای تحقق اهداف و رویاهایشان نیستند.

“_هی، کیریتو، چه چیزی جنگجوهای خط مقدم را از ما متفاوت می‌کند؟

_احتمالاً آن همه اطلاعاتی که دارند و برای جمع‌آوری آن تلاش کرده‌اند. آن‌ها می‌دانند که چطور تجربیات خود را افزایش دهند.

_بله، متوجه آن موضوع هستم. ولی فکر می‌کنم بیشتر به اراده آن‌ها بازمی‌گردد.

_اراده؟

_فکر می‌کنم آن اراده چیزی مثل یک خواسته برای محافظت از دوستان و متحدانشان… نه… تمام بازیکن‌ها می‌ماند.”

قدرت اراده برای هر شخص از خواسته‌ای سرچشمه می‌گیرد. اراده هر فرد بر حسب هدف و ارزش‌های او قوی یا ضعیف است. اما در این میان کسی می‌تواند اراده محکم‌تری داشته باشد که هدف والاتری را برگزیده است.

گیمر

شمشیرزن سیاه در مانگا Sword Art Online

کیریگایا کازوتو: پسری که در ابتدای داستان 14 ساله است و بیشتر او را با عنوان کیریتو می‌شناسند. او همچنین لقب شمشیرزن سیاه را نیز دارا می‌باشد. کیریتو پسری مهربان است که حاضر است تا جایی که در توان دارد برای دیگران فداکاری کند. او گاهی اعتماد به نفس کاذب دارد و گاه به نظر خودخواه می‌رسد.

اما در حقیقت کیریتو بیش از دیگران تلاش می‌کند تا گره‌های بازی را باز کرده و نجات بخش باشد. او معمولاً فردی آرام است که به راحتی خود را در زمان بحران کنترل می‌کند. برای مثال زمانی که متوجه می‌شود وارد یک بازی مرگ واقعی شده است، خیلی زود به فکر چگونگی رساندن بازی به انتهای آن می‌افتد و تلاشش برای نجات را آغاز می‌کند.

کیریتو فردی احساساتی است که به خصوص در مقابل کسانی که جلوی چشمانش از بین می‌روند، بسیار ضعیف می‌شود. به همین علت اصرار دارد که بازی را به تنهایی تمام کند و با کسی هم‌گروهی نشود.

یوکی آسونا: دختری که در ابتدای داستان 15 ساله است. او دختر مدیرعامل سابق RECT Inc است. آسونا دختری سرسخت، با مهارتی بالا در شمشیرزنی می‌باشد. او در ابتدای داستان به کشته شدن در بازی اهمیتی نمی‌دهد. اما پس از ملاقات با کیریتو تصمیم می‌گیرد که زنده بماند. آسونا آشپز فوق‌العاده‎‌ای است.

او با شخصیت مهربان خود نمی‌تواند نظاره‌گر صدمه دیدن کسی باشد. حس عدالت‌خواهانه و مبارزات شجاعانه آسونا، او را به شخصیتی دوست داشتنی تبدیل کرده است.او به راحتی می‌تواند یک گروه را مدیریت کند و هرکس را که قدرت او را زیر سوال ببرد، سرزنش نماید. آسونا بسیار به کیریتو شباهت دارد و همین امر سبب می‌شود تا آن دو همراهان خوبی برای یکدیگر باشند.

آلیس زوبرگ: دختری که در ابتدای داستان 11 ساله است. او دختر رئیس روستای رولید گاسوفت زوبرگ و همچنین دوست کودکی اوژو و کیریتو است. آلیس بسیار سرسخت، پرتلاش و هدفمند می‌باشد. با وجود زندگی سخت گذشته‌اش، او بسیار برای رسیدن به هدفش که تسلط بر هنرهای مقدس می‎‌باشد، ارزش قائل است. آلیس دختری پر شور و اشتیاق است که برای دوستان خود بسیار فداکاری می‌کند.

گیمر

قهرمان مانگا Sword Art Online  در قامت قهرمانی نیست

ظاهر شخصیت اصلی داستان مانگا Sword Art Online هیچ شباهتی به یک فرد قدرتمند که قهرمان بزرگی است، ندارد. کیریتو با موهای کوتاه و چشمان درشت و سیاهش، در کنار اندام ظریف و قد متوسطش، بیشتر به دختری زیبا شباهت دارد.

ابتدای بازی هر شخصی در انتخاب آواتار خود آزاد است.اما پس از آن‌که قوانین بازی، خود هر شخص را همانگونه که در دنیای واقعی است بازسازی می‌کند، ما با ظاهر واقعی کیریتو آشنا می‌شویم. هرچند که این ظاهر از سویی بسیار مناسب او است و شخصیتش را قابل لمس‌تر می‌سازد.

داستان قرار است حول محور شخصیت پسری عادی از دنیای واقعی باشد، نه صرفاٌ کاراکتری که در بازی ویدیویی با اشرار مبارزه می‌کند. نداشتن اندام و صورت خاص، سبب شده تا کیریتو شخصیتی حقیقی‌تر پیدا نماید. شاید تصویر کردن چگونگی کسب مهارت‌های بی‌شمار توسط کیریتو نیز می‌توانست بیش از پیش، خواننده را با مانگا همراه کند.

هنر شمشیرزنی آنلاین، علاوه بر ژانر علمی‌تخیلی خود صحنه‌های مبارزاتی زیادی نیز با خود به همراه دارد. اما طراحان مانگاهای آن ترجیح داده‌اند تا به جای هاشور از سایه‌روشن بهره ببرند. آن‌چه مانگاهای هنر شمشیرزنی آنلاین از آن محروم‌اند، فضاسازی صحیح است. جزئیات صفحه و طراحی جهان مجازی آن‌گونه که باید داستان را برای خواننده ملموس نمی‌سازند.

همان‌گونه که جزئیات زیاد سبب سردرگمی می‌شود، کمبودشان نیز مشکلاتی را به همراه دارد و باعث می‌شود تا داستان آن‌گونه که باید روایت نشود. طراحی آسونا، به عنوان دیگر قهرمان و دختر اصلی داستان از جذابیت زیادی برخوردار است. آسونا با موهای بلند، چکمه‌های تا زانو و لباس‌های شنل مانند، بیشتر از کیریتو به یک مبارز شباهت دارد.

چهره آسونا علی‌رغم زیبایی، دارای اقتدار است و همین باعث می‌شود که قدرتمند بودن او دور از ذهن نباشد. آسونا با اندام ظریف خود شمشیرزنی ماهر و سریع را نمایش می‌دهد که توان مدیریت حرکات حریف خود را دارا است.

نظرات مخاطبین

0 نظر ثبت شده

این مطالب را هم از دست ندهید

مانگا الکتریسیته

علم همیشه شما را شگفت زده می‌کند و تلاش دارد تا پاسخی بر چگونگی‌های دنیا باشد. علم از ذرات کهکشان تا کوچک‌ترین عناصر بدن انسان را مطالعه می‌نماید تا کم‌ترین فعلی را به توشه خود بیفزاید. دانش الکتریسیته، گوشه‌ای از کوله‌بار علم است. پیش از الکتریسیته کسی نمی‌دانست، داستان الکترون‌های بازیگوش تا چه اندازه در […]

کمیک لبخندها

کمیک لبخندها، بخش‌هایی از خاطرات نویسنده، سال‌های نوجوانی و تجربه‌ی ارتودنسی و جراحی دندان اوست. سال 2004، رینا تلگمایر، آن‌ها را در یک وب‌سایت طنز به عنوان طنز آنلاین هفتگی منتشر می‌کرد. نشر اطراف، به جز لبخندها، دو قسمت دیگر از ماجراهای تصویری رینا را با نام‌های خواهرها و دلهره ترجمه کرده است. ماجراهای هر […]

مانگا One punch man

دنیا نیازی به ماوراءالطبیعه ندارد تا زمانی که انسان توانایی‌های خود را بشناسد. توانایی‌هایی که می‌توانند او را به برترین مخلوق تبدیل کنند. این تمام چیزیست که در مانگا مرد تک مشتی باید بدانید. مانگا مرد تک مشتی جایگزین کمیک سوپرمن سایتاما مانگا مرد تک مشتی در طول زندگی‌اش فهمیده که قدرت خسته کننده است. […]

کمیک لوسیفر (Lucifer – DC Comics)

لوسیفر مورنینگ‌استار Lucifer Morningstar یک شخصیت خیالی در کتاب‌های کمیک آمریکایی است که توسط کمپانی دی‌سی کامیکس (DC Comics) منتشر می‌شود. لوسیفر به‌طور پیوسته به عنوان یک مخلوق آسمانی به‌شمار می‌رود و به دلیل سلطه خود بر ماده و دانش چگونگی شکل‌گیری خلقت جهان، دارای توانایی‌های بی‌نهایت است. او یکی از قدرتمندترین مخلوقات نه تنها […]