هنر نقد انیمیشن (قسمت هفتم)

نویسندگان داستان، نمایشنامه و فیلم‌نامه می‌دانند که بدون کشمکش، شرح و روایت داستان غیرممکن است. کشمکش نیروی محرکه‌ای است که داستان را پیش می‌برد و شخصیت‌ها، بازیگرانی هستند که به آن تحقق می‌بخشند. صرف نظر از اینکه که[...]

هنر نقد انیمیشن (قسمت ششم)

با وجود تمام احترامی که برای لیدی گاگا قائل هستم، ابرقهرمانهای دنیای انیمیشن اینطور متولد نمی‌شوند. مردان ایکس یکی از معدود استثناها به شمار می‌روند. ابرقهرمانان معمولا قدرت خود را به وسیله مبارزه با بیگانگان، یا در[...]

هنر نقد انیمیشن (قسمت پنجم)

همیشه شنیده‌اید، قهرمانان ساخته نمی‌شوند بلکه متولد می‌شوند. که البته در دنیای انیمیشن و کارتون هرگز درست نیست. حتی اگر یک قهرمان با قدرت‌های فوق‌العاده متولد شود، به این دلیل است که نویسندگان و هنرمندان طراح این طور[...]

هنر نقد انیمیشن (قسمت چهارم)

در یادداشت قبل درباره اینکه که چگونه طراحی شخصیت می‌تواند در موفقیت یا شکست یک انیمیشن تاثیر گذار باشد. در این شماره از تصویر فیزیکی (ظاهر) یک شخصیت به نقش مهمی که شخصیت به عنوان یک بازیگر بازی می‌کند، می‌پردازیم. این[...]

هنر نقد انیمیشن (قسمت سوم)

ما در دو قسمت اول و دوم، به معرفی ابزارهای مورد نیاز برای تمرین هنر نقد را بررسی کردیم. من فقط یک سوال اصلی دارم که مایلم خوانندگانم هنگام ارزیابی یک اثر انیمیشن آن را به خاطر بسپارند: این کار در تلاش بود چه کاری بکند و چقدر[...]

هنر نقد انیمیشن (قسمت دوم)

ماه گذشته در مورد دو ویژگی خاصی که یک نفر که در رویای منتقد شدن است باید داشته باشد، صحبت کردیم. اما هنوز یک ویژگی دیگر باقی مانده است که باید درباره آن بحث کنیم. در این بخش ، به برخی از ابزارهای مهم و عملی که قبل از بررسی[...]

همه نویسنده هستیم مگر آنکه خلافش ثابت شود!

اگر در حرفه خود تجربیات ارزشمندی به دست آورده اید، دوست دارید آن‌ها را به دیگران منتقل کنید؟ اگر تصور شنیدن نام کتاب تالیف شده توسط شما در لیست برترین کتاب‌های سال، قند در دلتان آب می‌کند و دوست دارید کتابتان را در[...]

هنر نقد انیمیشن (قسمت اول)

داستان هنر انیمیشن همراهان همیشگی به سری جدید از مقالات خوش آمدید. از سال 1999 که به شبکه جهانی انیمیشن پیوسته ام، هر ماه توضیحاتی درباره انیمیشن‌های در حال پخش، به خصوص اگر در ارتباط با گذشته یا اکنون فرهنگ آمریکا باشد،[...]